tiistai 6. joulukuuta 2016

#16 Muutoksia

 Viime postauksesta mun elämään on tullut paljon muutoksia. Mun ensimmäinen hevonen, Elli, joka oli meillä noin 7 vuotta lopetettiin. Ellistä en täällä ole paljoa kirjoitellut, koska me ei olla oltu missään vaiheessa varmoja sen tilanteesta, joten en uskaltanut kertoa täällä mitään. Kumminkin Ellillä on nyt varmasti parempi olla, jos sillä jotain vikaa on ollutkin pitempää selässä. Mahdollisuuksia mulla ei ole paljoa ollu päästä kirjoittelemaan, koska meidän mokkulaa ei ole aktivoitu, jotta voisin olla omalla koneella.


Eevi lähti viikko sitten talvilomalle tutuillemme, jossa se varmasti nauttii olostaan pihatossa vapaalla heinällä. Heidän poni, Hate, on ollut minulla pienenä ylläpitoponina minulla, joka opetti minulle miten pysytään rodeoponin selässä ja harjoitti mun tasapainoa. Tänään kävin katsomassa Eeviä, ja se näytti olevan todella tyytyväinen siellä uusien kavereidensa, shetlanninponiruunien kanssa. Eevi on meillä ollessaan ollut aina alakynnessä, mutta nyt se uskaltaa olla hieman temperamenttinen ja pomotella poikia. Neiti palaa viimeistään kesän alussa meille, mutta se menee luultavasti seuraavana talvena takaisin ponien luo.


Meidän kauden kisat alkavat olla pulkassa, ja Varsan kisoihin oli hyvä lopettaa kisakausi ja aloittaa treenikauden. Hevosten kanssa treenailut on ollut vähällä, koska täälläpäin on joko pakkasta ilman lunta tai sitten sataa vettä tai räntää. En ole varmaan täällä kertonut Pommackin jalasta, mutta siis saimme tietää ettei sen takajalka ole kehittynyt kunnolla, koska sen ristikkäisessä etujalan jänteessä oli tulehdus. Jalka piikitettiin, ja me toivottavasti päästään pian treenailemaan ja valmentautumaan. On nää meidän nuoret jotenkin huvittavia, mutta samalla ärsyttäviä, koska ainakun olemme päässyt treenaamaan kunnolla, niille käy jotain.  




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti